Black Star Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

Spacek // Steve Spacek

5 participants

Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Dim 28 Oct - 13:39

Spacek (also known as Spacek Sound System) accompanied By dj jay scarlett (Beat Dimensions) is a British electronic music band. Its members are Steve Spacek, Ed Spacek, and Morgan Spacek. The group released its debut album, Curvatia in 2001 (see 2001 in music), followed by 2003's Vintage Hi-Tech. Although primarily performing electronic music, the group also fuses elements of R&B, Hip hop, Trip hop, Broken beat and Soul into it's anomalistic soundbed.

Formation
The trio was formed in the mid-90s by bassist, vocalist, and songwriter, Steve White. Through a mutual friend, White was introduced to guitarist Edmund Cavill and the pair added MC and drummer, Morgan Zarate to the lineup to form Spacek. All three members subsequently adopted Spacek as their surnames.


1998-2001
By 1998, the group had obtained a record deal with British label Island Blue, and began recording in White's Clapham-based apartment studio. Their first release was "Eve", which received a great underground buzz in late 1999. The hypnotic, bass-trembling song was ambiguous in nature; a feature which would become a stylistic trademark for the group. The band caught the attention of acclaimed rapper Mos Def, who subsequently contributed a verse to a re-edit of the song. "Eve" was re-released in 2000, with a remix by producer J Dilla, and a guest appearance from Frank-N-Dank.

After an extended recording period, the group finally premiered their debut album, 2001's Curvatia, to great critical acclaim, and comparisons to artists such as Massive Attack and D'Angelo.[1] Curvatia displayed the group's complex and challenging sensibilities and established them as a promising new talent in the British alternative music scene, but it was not a strong seller. The second single was "Getaway" with "How Do I Move?" as its b-side.


2002-2004
The following year saw the group go through some label changes as they began recording their follow up to Curvatia. The group left Island Blue Records and were picked up by Studio !K7 records. 2003's Vintage Hi-Tech saw the group further exploring the more extreme aspects of Curvatia, such as the minimal use of standard song structures, more experimentation with lead singer White's vocals, and an even more stripped down, and disjointed instrumental sound. The album's first single was "Motion Control", followed by "Starz". Like its predecessor, Vintage Hi-Tech was embraced by critics, who called it "a downtempo musical masterpiece that draws no comparison". Style magazine even went as far as to call them "the Radiohead of soul".


2005-present
In 2005, lead vocalist, White, launched a solo career as Steve Spacek, and began recording Spaceshift, after signing with Los Angeles-based label Sound In Color. The album's lead single "Dollar", produced by J Dilla, became an unexpected moderate hit and was particularly popular in the club and among DJs. The song contained a sample of the Billy Paul recording "Let the Dollar Circulate", and dealt with the pros and cons of living with or without money. Notable producer, and former Digable Planets member, King Britt, described the song as "what Curtis Mayfield would be doing today!" Spaceshift was also popular among mainstream critics, with Rolling Stone magazine noting that Spacek "...gives new meaning to the phrase space funk », and Fader magazine calling the group "the most futuristic soul group of our modern age".

The group, fronted by White, continues to tour and gig all over the world. Its members now live in Los Angeles, Munich, and Sydney. As of yet, there is no news of a new group or solo album. In 2007, White appeared as a lecturer at the Red Bull Music Academy.

Discographie :
• Curvatia (2001, Island Blue)
Spacek // Steve Spacek CURVATIA.0
• Vintage Hi-Tech (2003, Studio !K7)
Spacek // Steve Spacek VINTAGE.0
As Steve Spacek
• Spaceshift (2005, Sound In Color)
Spacek // Steve Spacek 394659i


Myspace:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=22499304
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=16272057


Dernière édition par le Dim 28 Oct - 13:54, édité 1 fois
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Dim 28 Oct - 13:46

Donc c'est un groupe qui porte le nom du chanteur et dont le chanteur a sortie un solo recemment en utilisant son nom complet. Ce qui nous donne d'un coté Spacek et de l'autre Steve Spacek

Vraiment un artiste a connaitre, un son terrible, il a pas collaboré avec Dilla pour rien. C'est vraiment du Bilal qui part dans des délires chelou puissance 4.
Il place un morceau dans les Brownswood Bubblers (le vol 1) qui s'appelle "!!!!!" et qui est absolument énorme, une prod de dingue que meme un emecee apréhenderait un peu le fait de devoir posé dessus.

C'est de l'anti Rétro/Vintage Soul. Là vraiment c'est de la soul a la sauce années 2000, bien plus que Mis Badu peut arriver a faire. Mais bien évidemment ça reste de la Soul musique.

A écouter
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Mer 31 Oct - 23:20

Personne?
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Nass' Jeu 1 Nov - 17:09

J'apprends Smile Merci
Nass'
Nass'

Nombre de messages : 71
Age : 39
Localización : Belgique
Date d'inscription : 16/09/2007

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Silver Jeu 15 Nov - 0:22

Ouaip je suis pas un fin connaisseur,tu m'avais d'ailleurs passé l'album "Space Shift" il me semble,va falloir que je m'y remette....je m'en souviens plus! Suspect
Silver
Silver

Nombre de messages : 78
Date d'inscription : 01/10/2007

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Jeu 15 Nov - 22:30

C'est une turie ce skeud!
Si on kiff Bilial et Amp Fiddler ça tient un peu des deux. Mais ça va un cran au dessus dans le délire.
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Master Jeu 15 Nov - 22:57

je connais pas du tout , je choper des sons et voire ce que ca donne
Master
Master

Nombre de messages : 114
Date d'inscription : 15/09/2007

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Silver Ven 16 Nov - 20:56

Marvin Straight a écrit:C'est une turie ce skeud!
Si on kiff Bilial et Amp Fiddler ça tient un peu des deux. Mais ça va un cran au dessus dans le délire.


ouaip ça correspond bien à ta description après écoute!!certains morceaux sont peut êtres un peu trop branchés sur l'électro mais j'arrive à retrouver les qualités d'un grand artiste dans les compos en général,bref sympa..
Silver
Silver

Nombre de messages : 78
Date d'inscription : 01/10/2007

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Sam 17 Nov - 23:07

Vite j'te fait une ecoute vite fait du space shift et je met les morceaux lourd pour qu e tu les réecoutes parceque album sympa..non quoi.
En "*" le Top 5 et pour moi ce skeud c'est un classique.
Dollar*
Thursday
Slave
Rapid rate*
The hills
Reversible Top*
3hrs Of Fun*
Love Yu Be
Slow Baby Dub
I'm Glad
Days OF My life*


Mais bon surtout dispo sur le blog, la compile Browood Bubblers avec Steve Spacek dessus avec le morceau "!!!!". L'instru est dingue que meme un rappeur se galairerait dessus! Et ben lui chante dessus. Enorme son, une des plus grosse claque musical de ces dernières années en Nu SOul pour moi.
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Cham Mar 20 Nov - 22:43

J ai decouvert cette artiste grace a Myspace , j etait tombé sur une page qui avait le son Dollar justement produit par Dilla , et j suis tombé sur le cul , j me suis procuré Space Shift direct et quel album ! Il porte vraiment bien son nom , vu que c est un veritable voyage dans les airs et l espace
Les instru sont funkadeliquement space un truc de ouf, ma seconde chanson preferé est 3 hours of fun
Cham
Cham

Nombre de messages : 28
Date d'inscription : 18/09/2007

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Marvin Straight Mer 21 Nov - 0:21

Et tu vas voir le morceau de Brownswood Bubblers (dispo sur le blog) est vraiment énorme.
Marvin Straight
Marvin Straight
Admin

Nombre de messages : 227
Date d'inscription : 14/09/2007

http://goodmusicmall.foroactivo.com

Revenir en haut Aller en bas

Spacek // Steve Spacek Empty Re: Spacek // Steve Spacek

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser