Dwele
4 participants
Page 1 sur 1
Dwele
Dwele (born Andwele Gardner) is an R&B and soul singer, songwriter and record producer from Detroit, Michigan. Dwele grew up in Detroit, listening to such Motown artists as Stevie Wonder and Marvin Gaye and jazz on the radio. Dwele began honing his songwriting skills at the age of ten, after his father's murder outside his home. He also attended Detroit's Cody High School. After briefly attending Wayne State, he left college to pursue a more informal education, while working for the AAA.
His demo tape, The Rize, generated interest, and subsequently started collaborating with hip hop group Slum Village and Bahamadia. Dwele's debut album Subject was released in 2003 through Virgin Records, and his second album Some Kinda... followed in October 2005.
Discographie :
???? The Rize (Unreleased)
2003 Subject
2005 Some Kinda...
His demo tape, The Rize, generated interest, and subsequently started collaborating with hip hop group Slum Village and Bahamadia. Dwele's debut album Subject was released in 2003 through Virgin Records, and his second album Some Kinda... followed in October 2005.
Discographie :
???? The Rize (Unreleased)
2003 Subject
2005 Some Kinda...
Re: Dwele
Très bon artiste de nouveau... Belle voix couplée avec des productions très chaudes. Je préfère personnellement son Some Kinda... alors que la majorité des fans ont un faible pour son premier que je n'ai pas trouvé si trenscendant que ça... Enfin le coeur a ses raisons que la raison ignore
Nass'- Nombre de messages : 71
Nass' a écrit:Très bon artiste de nouveau... Belle voix couplée avec des productions très chaudes. Je préfère personnellement son Some Kinda... alors que la majorité des fans ont un faible pour son premier que je n'ai pas trouvé si trenscendant que ça... Enfin le coeur a ses raisons que la raison ignore
Ben je suis dans ce cas là moi,j'ai une légère mais très légère préférence pour le premier,vraiment un bon artiste,posé,il a tout ce qu'il faut pour briller...
Silver- Nombre de messages : 78
je connais que par les feat qu'il a fait.
autant j'ai adoré le son avec Khondo autant celui avec Kanye West m'a énormément décu
autant j'ai adoré le son avec Khondo autant celui avec Kanye West m'a énormément décu
Big Time- Nombre de messages : 6
Page 1 sur 1